WoningNet verzorgt voor de gemeente Almere de administratieve afhandeling van urgentieaanvragen.
Let op! Vraag een urgentieveklaring zelf aan
Op internet zijn partijen actief die, tegen betaling, aanbieden dit voor u te doen. Wij raden u af om hier gebruik van te maken. Het afhandelen van een aanvraag duurt op die manier even lang. Maar u betaalt wel extra geld aan de tussenpartij.
Voor wie is zo'n urgentieverklaring bedoeld?
Voor mensen die in een noodsituatie zitten en dringend een andere woning nodig hebben. Wat kan een noodsituatie zijn? U moet dan denken aan: relatiebeëindiging in combinatie met de dagelijkse zorg voor minderjarige kinderen, financiële problemen buiten uw schuld om of medische problemen.
U kunt bij WoningNet terecht voor informatie over of het aanvragen van een urgentieverklaring.
Op de website vindt u informatie over de urgentieverklaring. Via de digitale urgentiewijzer kunt u zien of u in aanmerking komt voor een urgentie. Ook wordt op de website aangegeven hoe u een urgentieverklaring kunt aanvragen.
Contact opnemen kan telefonisch of via het contactformulier op de website.
Postadres | Postbus 196 1380AD Weesp |
Telefoon | |
klantcontact WoningNet Almere | 0900 0900 |
Nummer 2 | 0294 299100 |
Website | https://www.woningnet.nl/woondiensten/ |
Contactpersoon |
|