De gemeente geeft ondersteuning thuis via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en is verantwoordelijk voor de ondersteuning van mensen die niet op eigen kracht zelfredzaam zijn. Het gaat bijvoorbeeld om:
Meldt iemand zich bij onze gemeente met het verzoek om ondersteuning dan moeten wij onderzoek doen naar de persoonlijke situatie. De gemeente kan onder voorwaarden een Persoonsgebonden budget (pgb) verstrekken. Met een Pgb kan de cliënt de ondersteuning zelf kiezen en inhuren. De gemeente mag voor de ondersteuning die zij biedt een eigen bijdrage vragen. Op de website van het CAK kunt u een indicatie krijgen van de hoogte van die eigen bijdrage.
Contact
Heeft u vragen over bovenstaande onderwerpen dan kunt u naar ons zorgloket komen (in de gemeentewinkel aan het Lindeplein). Dit loket is iedere werkdag geopend van 10.00 uur tot 12.00 uur. U kunt daar zonder afspraak terecht. Uiteraard kunt u ook telefonisch contact opnemen met een van onze maatwerkers via 045-5278630 (op werkdagen van 08.30 tot 12.30 uur).
Bezoekadres | Lindeplein 1 6444AT Brunssum |
Telefoon | 045 5278567 |
Website | www.brunssum.nl |
Contactpersoon |
|