Ombudsman Metropool Amsterdam

De Ombudsman Metropool Amsterdam behandelt klachten over instanties en personen waarvoor de gemeente verantwoordelijk is. De ombudsman kijkt of mensen op de juiste manier zijn geholpen door een ambtenaar of een instantie. De ombudsman werkt in de gemeenten Amsterdam, Amstelveen, Almere, Diemen, Landsmeer, Waterland, Zaanstad, de Stadsregio Amsterdam en de Veiligheidsregio Amsterdam Amstelland. Inwoners dienen een klacht wel eerst bij de betrokken gemeente of regio in te dienen. Voor klachten over andere gemeenten kan men terecht bij de Nationale ombudsman.

Als een klacht door de gemeentelijke instantie niet naar tevredenheid wordt behandeld, kan men bij de ombudsman terecht. Een klacht kan bijvoorbeeld gaan over de verstrekking van een vergunning, de behandeling van een bezwaarschrift of onduidelijke regelgeving.

De ombudsman is niet bevoegd bij klachten die gaan over consumentenzaken (hiervoor kan men bij de Consumentenbond of Stichting de Ombudsman terecht), woningcorporaties of niet-gemeentelijke instanties zoals de politie of het CWI. Ook kan de ombudsman geen onderzoek doen als een rechter uitspraak heeft gedaan in een zaak.

Lees meer op de website

Lees meer
Doelgroep
iedereen
Leeftijd
alle leeftijden
Gecontracteerd door gemeente(n) Info-icoon, toon informatie over 'Gecontracteerd door gemeente(n)'.
niet gecontracteerd
Bezoekadres INIT gebouw
Jacob Bontiusplaats 9
1018LL Amsterdam
Postadres Postbus 2119
1000CC Amsterdam
Telefoon
Ombudsman Metropool Amsterdam 020 6259999
Nummer 2 06 30617735
Website www.ombudsmanmetropool.nl
E-mail
Contactpersoon
Lees meer over...
Logo Regelhulp, wegwijzer naar zor en ondersteuning
Kloppen de gegevens van deze organisatie niet (meer)? Geef een wijziging door