Meldpunt Vangnet & Advies is actief in de Openbare Geestelijke Gezondheidszorg (OGGZ). Vangnet & Advies draagt zorg voor mensen die daar meestal zelf niet om vragen maar deze zorg wel nodig hebben, en leidt de cliënt toe naar passende hulpverlening of kan hierover adviseren.
Het meldpunt is er voor iedereen die zich zorgen maakt over mensen in zijn of haar omgeving: buren, familie, vrienden of bekenden. Professionals kunnen contact opnemen voor overleg of advies over complexe zorgsituaties. Waar nodig kan Vangnet & Advies tijdelijk de regie overnemen.
Bij het Meldpunt Vangnet & Advies kan meldingen gedaan worden, of advies gevraagd worden over mensen die:
Het meldpunt is tijdens werkdagenj telefonisch bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur. De melding kan ook via e-mail gedaan worden. Vanuit het meldpunt wordt dan contact opgenomen met de melder.
De melding wordt geregistreerd en er wordt uitgezocht of de cliënt al ergens in zorg is. Aan de hand van de informatie van de melder en eventuele aanwezige hulpverlener wordt een situatieschets gemaakt. Zo nodig worden huisbezoeken gedaan. Vervolgens wordt er (samen met de cliënt) een plan van aanpak opgesteld, met als doel de problemen op te lossen of de cliënt toe te leiden naar passende zorg. Er wordt veel samengewerkt met andere instanties zoals: verslavingszorg, GGZ, MEE & De Wering, sociale wijkteams, algemeen maatschappelijk werk, Veilig Thuis, politie, thuiszorg, etc.
Bezoekadres | Bernhardplein 76 G 1781HK Den Helder |
Telefoon | 088 0100526 |
Website | https://www.ggdhollandsnoorden.nl/gezond-veilig-leven/veilig-leven/oggz-meldpunt-vangnet-advies.aspx |
centraalmeldpunt[at]ggdhollandsnoorden[dot]nl | |
Contactpersoon |
|