In de Participatiewet is vastgelegd dat het belangrijk is dat de klanten meedenken over het beleid dat voor de doelgroep wordt gemaakt. De Cliëntenraad Sociale Zaken Hilversum is een organisatie die onafhankelijk is van de gemeente en de belangen van de minima behartigt.
In de Cliëntenraad zitten mensen die een inkomen hebben op het niveau van de doelgroep. Zij worden ondersteund door medewerkers van Sociale Zaken en maatschappelijke organisaties. Zij volgen cursussen om de kennis en vaardigheid te vergroten.
Wat doet de Cliëntenraad Sociale zaken Hilversum?
Als de Cliëntenraad het niet eens is met de gemeente dan wordt dit onder de aandacht van de wethouder gebracht en zo nodig van de raadscommissie en de media.
Wat kan de Cliëntenraad voor u betekenen?
Klachten en problemen van klanten worden verzameld en omgebouwd tot een advies.De Cliëntenraad vertegenwoordigt u niet bij persoonlijke conflicten of klachten. De Cliëntenraad raadt u aan gebruik te maken van de mogelijkheid om bezwaar te maken als u het niet eens bent met een beslissing.
Klachten moet u indienen bij de klachtencommissie en bezwaarschriften moeten naar het college van B&W.
Wat kunt voor ons doen?
Soms loopt u tegen iets aan waarvan u denkt: dat kan toch anders of dit is niet goed gegaan. Laat het ons weten. De Cliëntenraad is afhankelijk van uw mening en ervaringen. Alleen als wij dingen horen kunnen wij een advies ter verbetering geven. Uw mening is belangrijk. Wilt u actief meedoen en denken neem dan contact met ons op.
Postadres | Postbus 1012 1200BA Hilversum |
Telefoon | |
Spreek a.u.b. de voicemail in | 035 6292225 |
Website | www.hilversum.nl |
clientenraadsocialezaken[at]hilversum[dot]nl | |
Contactpersoon |
|