BAT is opgericht om inwoners van Enschede preventief te ondersteunen op het gebied van schulden/financiën. Dit doen ze op een laagdrempelige manier en bij voorkeur gefaseerd.
Zij starten de dienstverlening door het bespreekbaar maken van het onderwerp geld/financiën/schulden. Vervolgens start een kort en krachtig inventarisatietraject. Hun hulp resulteert in de meeste gevallen in een advies en/of een doorverwijzing. Zij zorgen daarbij voor een warme overdracht, zodat de cliënten en partners met parate kennis verder kunnen met elkaar.
Binnen het BAT is sprake van ervaringsdeskundigheid; de vrijwilligers zijn mede-inwoners van Enschede die onder het genot van een kop koffie een gesprek met je voeren. De leiding van het BAT is in handen van beroepskrachten. Daarnaast verzorgt BAT aanvragen en hercontroles voor Kledingbank en Voedselbank. Zij verzorgen waar nodig voor de cliënten een motivatie voor het Fonds Bijzondere Noden en ze ondersteunen netwerkpartners bij diverse geldzaken gerelateerde vragen.
Voor het aanvragen van kwijtschelding van GBT en GBLT kunnen mensen bij hun terecht. In bijzondere gevallen helpen ze de partners en cliënten bijvoorbeeld bij het aanvragen van een uitkering .
Iedereen kan zich melden bij de wijkwijzers in Enschede of aan de Pathmossingel 200, waar zij als onderdeel van Alifa hun kantoor hebben. Digitaal zijn ze bereikbaar via bat@alifa.nl.
De kantoordagen zijn van maandag tot en met donderdag.
Bezoekadres | Pathmossingel 200 7513CM Enschede |
Telefoon | |
Alifa BAT | 053 4801200 (algemeen nummer Alifa) |
Website | www.alifa.nl |
bat[at]alifa[dot]nl | |
Contactpersoon |
|